Bozuk Buji Nasıl Anlaşılır?


Bujilerin görevi bilindiği üzere motor silindirleri içinde sıkıştırılmış olan hava ve yakıt karışımını kıvılcımlarla ateşlemek suretiyle motora hareket veren temel parçalardan biridir. Bujilerde meydana gelmesi muhtemel bir arıza yahut bozukluk hem yakıt tüketimini hem de aracınızdaki performansı ciddi şekilde etkiler. Bu yüzden buji bakımı ve buji değişimi zamanını iyi bilmek gerekmektedir.

Aşağıdaki durumlar bize bujinin sağlamlığı hakkında bilgi vermesi bakımından önemli olacaktır.




Buji ve Buji kablosu Arızası Nasıl Anlaşılır?


1. Bujilerin aralığındaki açıklık: Bu aralıklar normal değilse buji hiç ateşlemeyebilir veya en azından ateşleme performansı düşerek yakıt tüketimini çoğaltır performansı düşürür.  Motorda hissedilir derecede bir güçten düşme olur. Bujiler alırken kontrol edilmeli mümkünse kaliteli bujiler tercih edilmeli ve yukarıdaki durumlar görüldüğünde yani yakıt tüketiminde artma yahut performansta düşme gerçekleştiğinde mutlaka bujilerin bir ustaya yada servise kontrol ettirilmesi yerinde olacaktır.

2. Buji üzerindeki yağ birikintileri: Bujiler kontrol edildiği sırada eğer üzerinde yağ kalıntıları varsa bu şu anlama gelir. Motor içine çok fazla yağ girmektedir ve bu yağ elektrotları etkilemektedir. Yağ nedeniyle bujilerdeki yanma olayının gerçekleşmesi zayıflar ve buda yukarıdaki durumları meydana getirmektedir.


3. Buji üzerinde kurum oluşmuşsa: Bujinin elektrotlarında, gövdesinde veya izolatör ucunda kurum görülüyor olabilir. Bu durum bize karbüratör ve enjeksiyon ayarlarının arızalı olabileceğini bildirir. Böyle bir arıza kendini ateşlemedeki kesikliklerle belli eder ve soğuk havalarda çalışması oldukça zor gerçekleşir. Sorunun ortadan kaldırılabilmesi için hava filtresinin kontrol edilmesi, enjeksiyon ve karbüratör ayarlarının düzeltilmesi gerekmektedir. Sorun devam ediyorsa buji değişimi gerekmektedir.

4. Elektrotların aşırı ısınması - Kaynaması: Bujideki elektrotların kaynaması durumunda genellikle üzerinde yabancı maddeler görülür ve istenilmeyen ateşleme gerçekleşerek aşırı bir görev yükü alarak motorda dengesiz hareketlere neden olabilir. Bu arıza genelde ateşleme ve supap ayarlarındaki bozukluklardan veya yakıtın kalitesiz olmasından dolayı görülür. Bu problemin halli için motor ateşleme ve yakıt ayarı kontrol edilmeli bujiler yenilenmelidir.


5. Bujilerde çatlaklık: Çok fazla görülen bir durum olmasa da buji arızalarından biri olarak bilinir. Genellikle bujinin bir darbe alması sonucu oluşur. Çatlak bujilerde ateşleme tam olarak gerçekleşmez ve üretilen kıvılcım dışarıya sıçrayabilir. Tek çaresi bujilerin değiştirilmesidir.

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski

Site İstatistikleri